dinsdag 19 januari 2016

Gezocht : Domme consument zonder internet voor nieuwe warmteprojecten

Ja, u leest het goed. In Nederland gaan we zoeken naar oliedomme consumenten die geen Google en het liefst ook geen internet hebben. Wij moeten namelijk met 25% van de huishoudens over van gas naar warmtelevering, beter bekend als stadsverwarming.

Typt u echter op Google de zoekterm "stadsverwarming" of "nmda" of "prijs warmte" in dan ziet u al snel het onrecht en de maffiapraktijken die stadsverwarming in Nederland inhoudt.

Rechtszaken, absurde prijzen, diefstal van eigendommen, onmogelijkheid leverancier te kiezen, duur, maffia, NMDA misbruik, EPC-misbruik, de woorden en verhalen liegen er niet om. Ondanks dat denkt minister Kamp dat wij ons als makke lammetjes zullen gaan aansluiten op zijn warmtenetten.
Hij moet dan nog wel even op zoek naar de oliedomme consument die niet verder kijkt dan z'n neus lang is.

Als minister Kamp slim is gaat hij eerst eens bij zijn eigen warmteafdeling te rade. 80% van de klachten over stadsverwarming gaan namelijk over de prijs die aantoonbaar veel hoger is dan als je gewoon gas inclusief HR-ketel had gehad. De afdeling warmte bij het ministerie Economische Zaken blijft de prijs maar absurd hoog houden op basis van achterhaalde onderzoeken terwijl zelfs de Autoriteit Consument en Markt inmiddels heeft aangegeven andere parameters te zien. Warmte is en blijft een onrendabel verhaal voor "believers" en nu we geen landelijke gasinkomsten meer hebben ben ik benieuwd of Kamp dat lang vol gaat houden. Elk warmtenet heeft bergen subsidie nodig (en altijd al gehad) en absurde consumentenprijzen terwijl de consument inmiddels zijn eigen plan trekt en stadswarmte gedag zegt. Pellets en stroom worden immers steeds goedkoper en de stadswarmte steeds duurder...

Bent u die consument zonder Google of internet en bent u bereid om de sprookjes over duurzaamheid, "restwarmte" en de permanent lekke warmtenetten te geloven: Sluit dan aan op een warmtenet en slaapt u rustig 50 jaar verder....

De grootste netbeheerder in Nieuw Zeeland gaat zijn outlook voor netten verlagen van 40 naar 5 jaar en wij zijn zo dom om ons voor 50 jaar vast te gaan binden aan de warmte van afval en kolen- en gascentrales. Dat is geen transitie maar een transitieremmer met buitenlandse fossiele brandstof (afval/ gas/steenkool). Over 10 jaar gaan de kolencentrales dicht en zitten we met die hogetemperatuurnetten.... #truste Minister Kamp....... 

Overweegt u naar een warmtenetwoning te verhuizen. Informeert u zich dan eerst bij een van de 600.000 bestaande slachtoffers en kijkt u ook eens rond op het internet. Dan denkt u wel twee keer na voor u zich aan gaat sluiten op een warmtenet!


4 opmerkingen:

  1. Je zal verbaasd staan hoeveel mensen erin tuimen. Ik ook, ruim 11 jaar geleden. Ik was gerustgesteld met de opmerking dat we niet meer dan anders zouden betalen. Juist... daar ben ik achter gekomen. In de Meerhoven (gemeente Eindhoven) betaalden mensen die in Gras- en Zandrijk wonen en aangesloten zijn op het warmtenetwerk van Ennatuurlijk 35% teveel (in vergelijking met een vergelijkbare, met aardgas CV verwarmde woning).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er ook ingetuind, in 2006. Inmiddels weet ik wel beter. Ik heb een hoogoplopend conflict met EnNatuurlijk omdat ik erachter ben gekomen dat ik veel te veel betaald heb al die jaren. En nu dreigen ze met een deurwaarder, omdat ik weiger meer te betalen dan waar ze recht op hebben. Doorbijten doen ze niet, ik zou graag dit voor een rechter uit willen vechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Teveel betalen? Ik heb 8 zonnepanelen, een airco en een hoekhuis uit 58 (slecht geïsoleerd) en kreeg vorig jaar € 68,- toe van Essent! Jullie worden zo vreselijk gen....
    Ik krijg komend jaar € 150,- van Essent omdat ik klant blijf, terwijl zij mij betalen. Als jullie dit soort dingen mee zouden rekenen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rob , zelfs als ik 150 euro per jaar terug zou krijgen wordt ik nog voor minstens 400 euro per jaar genaaid.... En jij krijgt die bonus omdat je met stroom EN gas bij ze afneemt. Kan je zoals met stadsverwarming alleen stroom afnemen krijg je die bonus niet eens.....

      Verwijderen