donderdag 3 september 2015

De wondere wereld der stadsverwarming

In stadsverwarmingscowboyland is alles mogelijk.

Stel u heeft een TV van bijvoorbeeld Samsung, deze gaat kapot. U belt dan met Samsung en zij sturen een Nederlands service bedrijf dat komt kijken wat er aan de hand is. Na een uurtje zegt de monteur "nou, het is opgelost" en hij is weg. Een maand later krijgt u een factuur voor huur van uw TV , de monteur heeft uw tv meegenomen en heeft daar een huurexemplaar voor teruggehangen zonder overleg.
Ieder normaal mens gaat dan op zijn achterste poten staan. 

In warmteland is dit echter de normaalste zaak van de wereld. Zelfs wanneer ik het bedrijf dat mijn apparaat heeft ontvreemd benader ontkent men glashard en verwijst men door naar een derde bedrijf. 
Dit is dus de wondere wereld van stadsverwarming. Daar ik met de derde partij al minstens 8 jaar ellende heb en er geen zicht is op verbetering heb ik vandaag mijn laatste mail aan ze gestuurd. Ik ben er helemaal klaar mee....

Je stuurt een email ( de zoveelste ) aan Joulz en je krijgt antwoord van Ennatuurlijk : 


Mail terug aan Ennatuurlijk :

Beste Ennatuurlijk , 

U bent geen partij in dit geschil en ik zal uw bemoeienis in deze als frustratie van de oplossing beschouwen. Joulz heeft bij mij als tv-reparateur een defecte tv (mijn eigendom) ontvreemd en zonder overleg wisselt voor een huurexemplaar.
Zoals reeds meermaals aan u gecommuniceerd is alle apparatuur uitgezonderd de warmtemeter gekocht met mijn woning. Er is geen enkele uitzondering gemaakt in de koopovereenkomst. Verder heb ik bijna 2 jaar geleden mijn leveringsovereenkomst beëindigt bij uw rechtsvoorganger. Zoals u mij later per email heeft laten weten was het dichtdraaien van de hoofdkranen voldoende.

Ik heb 2 jaar geduld betracht in de hoop dat er in uw organisatie enige realiteitszin zou ontstaan maar deze hoop is inmiddels vervlogen ik wil NOOIT meer iets met uw organisatie van doen hebben laat staan uw vieze kolenwarmte af te nemen. Hier breekt u namelijk ook weer een afspraak te weten dat u duurzame energie zou leveren. U levert in de Reeshof door kolen opgewekte warmte in een elektriciteitscentrale met een COP van 4 , door alle verliezen in het netwerk + verliezen in de afleverset + verliezen door mindere isolatie / rentabiliteit en het feit dat kolen 2 x zoveel CO2 uitstoten dan de gas bij dezelfde hoeveelheid warmte. Uw 'duurzame' oplossing is dus CO2- en NOx-uitstoot verhogend en hiermee anti duurzaam.   

Gezien het feit dat Joulz dus wegloopt voor haar plicht zal ik de wisselaar zonder postzegel aan Joulz retour sturen. Ik laat de wisselaar vanmiddag of morgen verwijderen en ik verzoek u zich verder niet meer te mengen in mijn geschil met Joulz.
De wisselaar wordt retour gestuurd aan :
Joulz afdeling stadsverarming

U zou ter overweging kunnen nemen om uw prijzen marktconform te maken zodat een afleverset van totaal 800,- kostprijs niet meer voor € 180,- per jaar verhuurd wordt en uw verantwoordelijkheid nemen waar het andermans eigendommen betreft. Ik heb u duidelijk uitgelegd dat er bij realistische tarieven ( peildatum nu is dat 17,50 per GJ in BTW en 325,- vast all in incl. BTW en huur ) te praten was in het kader van de collectiviteit. Deze fase is nu afgesloten daar u enkel via rechters en toezichthouders te dwingen bent en lak heeft aan de klant en uw plicht om de door de warmtewet bepaalde redelijkheid te laten zien.

Ik heb het nu bijna 3 jaar geprobeerd en ben er echt helemaal klaar mee. Als morgen uw organisatie ophoudt te bestaan zal ik een fles champagne opentrekken, zover heeft u het bij een ex-voorstander van warmtenetten inmiddels laten komen.


Met vriendelijke groet,


Derk Jansen

BE GREEN! READ FROM THE SCREEN

Reactie Ennatuurlijk :

Op 3 sep. 2015 om 15:44 heeft klantenservicewarmte <klantenservice@ennatuurlijk.nl> het volgende geschreven:

Geachte heer Jansen,

 

U geeft aan dat u voornemens bent de afleverset – die aan u door Ennatuurlijk ter beschikking is gesteld in verband met de verplichte aansluiting van uw woning op het warmtenet – te (laten) demonteren en te verzenden aan Joulz Energy Solutions B.V. te Rotterdam. Ik wijs u erop dat u hiertoe niet gerechtigd bent.

 

U hebt de verplichting om uw woning aangesloten te houden op het warmtenet. Met het (laten) demonteren van de afleverset handelt u in strijd met deze verplichting. Daarnaast mag u zonder de uitdrukkelijke toestemming van Ennatuurlijk geen werkzaamheden (laten) verrichten aan de aansluiting noch de aansluiting (laten) wijzigen respectievelijk (laten) verwijderen. Ennatuurlijk houdt u reeds nu voor alsdan aansprakelijk voor de door haar te lijden schade ingeval u uw voornemen uitvoert.

 

Echter, omdat uitvoering van uw voornemen u geen (financieel of anderszins) voordeel op zal leveren, ga ik ervan uit dat u het niet zo ver zal laten komen.

 

Met vriendelijke groet,

 


Medewerkster ExpertCentrum

Klantenservice & Incasso

Ennatuurlijk B.V. | De Maas 8 | 5684 PL Best | Nederland | Postbus 371 | 5680 AJ Best | Nederland

klantenservice@ennatuurlijk.nl |www.ennatuurlijk.nl


Reactie van mij :


Beste Medewerkster , 


Je bent duidelijk niet op de hoogte van de juiste situatie. Ik heb op de meter na GEEN eigendommen van Ennatuurlijk in mijn huis en ben geen klant bij u.
Degene die reeds jaren in gebreke zijn bent U en uw rechtsvoorganger.
Ik heb Joulz meermalen in de gelegenheid gesteld de warmtewisselaar op te halen en de mijn apparaat terug te bezorgen. 
Ik laat de kranen + meetinrichting gewoon in takt. Mocht ik ooit mijn woning verkopen dan kan de volgende bewoner er alsnog voor kiezen. U mag ook uw buizen onder mijn woning door laten lopen dat is aan U. Ik heb netjes de dienst beëindigt. 

Valt u mij gewoon niet meer lastig anders ga ik aangifte doen van diefstal en stalking. 

Bericht voor Joulz : de door u in mijn woning achtergelaten wisselaar wordt deze week retour gezonden en ik zou graag mijn eigen apparaat retour zien komen !


Met vriendelijke groet,


Derk Jansen


BE GREEN! READ FROM THE SCREEN